Czym kierować się podczas zakupu drukarki do biura?

Zakup drukarki do biura to ważna decyzja, która będzie miała wpływ na koszty eksploatacji czy jakość wydruku. Zanim więc zaopatrzysz przedsiębiorstwo w nowe urządzenie, poświęć chwilę na lekturę naszego artykułu. Przybliżamy w nim kilka ważnych aspektów, które powinieneś rozważyć w kontekście zapotrzebowania danego lokalu biurowego.

 

Drukarka laserowa czy atramentowa?

Technologia druku to jedna z ważniejszych cech urządzenia. W zależności od tego, co najczęściej drukuje się w Twoim przedsiębiorstwie, lepiej sprawdzi się drukarka atramentowa albo laserowa. Uznaje się, że ta pierwsza lepiej sprawdza się do druku w kolorze, zwłaszcza w przypadku obrazów. Z kolei drukarka laserowa zapewnia niski koszt eksploatacji w przypadku drukowania jedynie w czerni. Jeśli więc w Twojej firmie urządzenie wykorzystywane jest głównie do druku dokumentacji, to lepiej zdecydować się na technologię laserową. Na wybór odpowiedniego sprzętu mają jednak wpływ również inne czynniki.

 

Urządzenia wielofunkcyjne

Jeśli prowadzisz niewielką firmę, w której drukarka używana jest sporadycznie, nie ma potrzeby zakupu bardzo zaawansowanego urządzenia. Zamiast decydować się wówczas na nabycie wielofunkcyjnego sprzętu, którego koszt jest spory, możesz poszukać prostej, niewielkiej drukarki, która do domowego biura w zupełności Ci wystarczy. Takie urządzenie pozwoli na wydruk dokumentów, zdjęć czy innych materiałów w zadowalającej jakości. Z kolei w większych firmach lepiej sprawdzi się sprzęt, który umożliwia nie tylko drukowanie, ale również skanowanie, kopiowanie dokumentów oraz faksowanie. Takie urządzenia mogą być dodatkowo wyposażone w przydatne funkcjonalności, takie jak automatyczne drukowanie dwustronne.

 

Szybkość druku i normatywne obciążenie drukarki

W przypadku zakupu drukarki do biura o sporej wielkości, należy wziąć pod uwagę między innymi normatywne obciążenie sprzętu. Jest ono wyrażone w ilości stron, które urządzenie będzie w stanie wydrukować w ciągu miesiąca. Jeśli szukasz drukarki do niewielkiej firmy, nie musisz sugerować się tym parametrem. W przypadku intensywnego użytkowania sprzętu ma on jednak znaczenie. Przy sporym zatrudnieniu, czyli dość dużej ilości dokumentacji, warto zainwestować w urządzenie pozwalające na robienie ponad dziesięciu tysięcy wydruków miesięcznie. Jeśli zaś przedsiębiorstwo to korporacja potrzebny będzie produkt zdolny wydrukować nawet powyżej stu tysięcy stron miesięcznie.

 

Szybkość druku również ma znaczenie w przypadku dużych i średnich firm. W jedno- czy kilkuosobowej firmie ważniejsza będzie zapewne jakość uzyskiwanych wydruków. Kiedy jednak w przedsiębiorstwie pracuje duża ilość osób albo obsługuje ono wielu klientów, możliwość szybkiego skopiowania czy wydrukowania dokumentów jest istotna. Najlepiej wówczas sprawdzają się urządzenia, które zapewniają szybkość powyżej czterdziestu stron na minutę. W średnich firmach wystarczy natomiast, kiedy ten parametr będzie wynosił do trzydziestu stron na minutę.

 

Format wydruków

Kupując drukarkę do biura, warto zwrócić uwagę również na format papieru, który można użytkować wraz z urządzeniem. Standardowy wydruk ma rozmiary strony A4. W zależności od zapotrzebowania firmy, niezbędna może być jednak drukarka, dzięki której uzyskasz wydruk na A3, jak i na niewielkich kopertach. Zwróć również uwagę na gramaturę papieru, na którym można drukować za pomocą danego urządzenia.