Zwroty i reklamacje
Podstawowe informacje.
- Możesz zwrócić towar w ciągu 30 dni od otrzymania zamówienia.
 - Pieniądze za produkt/y zwracamy w ciągu 14 dni od otrzymania zwrotu.
 - Aby otrzymać pełną kwotę, produkt musi zostać zwrócony w stanie handlowym
 - Produkt możesz zwrócić korzystając z dowolnej firmy kurierskiej
 - Zwracamy koszt wysyłki (do wysokości najtańszej opcji dostępnej w naszym cenniku).
 - Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem i do punktów odbioru (np. Paczkomat).
 
Adres do zwrotów:
					Power Tools Marek Bielesz sp. k.
					ul. Bielska 210, brama nr 5
					43-400 Cieszyn
				
Twoje prawa:
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta, możesz zgłosić zwrot kupionych u nas produktów – czyli odstąpić od umowy – w ciągu 30 dni, od kiedy odbierzesz zamówienie.
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta oraz UOKiK po otrzymaniu produktu możesz sprawdzić czy jest kompletny,czy nie posiada wad, jest zgodny z opisem, oraz jego funkcjonowanie, zachowując prawo do zwrotu.
Kiedy prawo zwrotu nie przysługuje.
Zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje między innymi w następujących sytuacjach, min.:
- Świadczenie usług: gdy usługa została w pełni wykonana za Twoją wyraźną i uprzednią zgodą oraz zostałeś poinformowany o utracie prawa do odstąpienia po wykonaniu usługi.
 - Towar nieprefabrykowany: wyprodukowany według Twojej specyfikacji lub służący do zaspokojenia Twoich zindywidualizowanych potrzeb.
 - Rzeczy nierozłącznie połączone: które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, stają się nierozłącznie połączone z innymi produktami.
 
Jeśli zwracasz produkt kupiony w zestawie, zapoznaj się z zasadami zwrotów w zestawach.
Jak dokonać zwrotu.
Jeśli posiadasz konto w sklepie:
Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, możesz szybko zgłosić zwrot z poziomu konta klienta i śledzić postęp rozpatrzenia zwrotu oraz otrzymywać powiadomienia.
Wybierz: Moje konto > Dodaj Zwrot*
*opcja będzie dostępna tylko jeśli dokonałeś zakupu danego towaru jako zarejestrowany użytkownik przez panel sklepu.
Jeśli nie posiadasz konta w sklepie:
- Wypełnij formularz zwrotu.
 - Wyślij zdjęcie/skan lub załącz wszystkie informacje z formularza w treści wiadomości e-mail na reklamacje@strefadrukarek.pl.*
 - Dołącz wypełniony formularz do przesyłki
 - Zapakuj produkt zgodnie z wytycznymi.
 - Wyślij przesyłkę na adres do zwrotów.
 - Oczekuj na kontakt BOK lub zwrot pieniędzy.
 
*Nie jest to obowiązkowe, jednak znacznie przyspieszy całą procedurę zwrotu.
Co oznacza produkt w stanie handlowym.
- W oryginalnym opakowaniu (opakowanie nie może posiadać żadnych naklejek/napisów np. zwrot, adres, etykiety kurierskiej itp.).
 - Kompletny (z wszystkimi akcesoriami wchodzącymi w zestaw: instrukcja obsługi, kable, zasilacz itp.).
 - Bez śladów użytkowania wykraczającego poza zakres konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu (zarysowania, zabrudzenia itp.).
 
Jeśli zwracasz produkt kupiony w zestawie z innym produktem.
Zestaw stanowiący jeden produkt.
Jeśli zestaw jest traktowany jako jeden produkt (główny produkt + akcesoria, które nie są sprzedawane osobno), to w przypadku zwrotu nie można pominąć żadnych elementów stanowiących część głównego produktu. Należy zwrócić zestaw kompletny.
Przykład: W przypadku zwrotu drukarki AIMO AM246S, która sprzedawana jest wraz z uchwytem na etykiety, stanowiący integralną część głównego produktu (drukarki), należy zwrócić kompletny zestaw - drukarkę, uchwyt i akcesoria będące w zestawie.
Zestaw składający się z produktów, które można kupić osobno.
Jeśli produkty tworzące zestaw nie stanowią integralnej części jednego z nich i można je zarówno kupić, jak i używać osobno, wówczas można dokonać zwrotu tylko jednego z nich lub całości zestawu
Przykład: Przykład 1: Zestaw składający się z drukarki i czytnika kodów. Możesz zwrócić jeden z produktów, a drugi zachować lub zwrócić cały zestaw.
Zestaw objęty promocją
Można dokonać zwrotu takiego zestawu, o ile regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
Można dokonać zwrotu jednego z produktów, jeśli produkty tworzące zestaw nie stanowią integralnej części jednego z nich i można je zarówno kupić, jak i używać osobno. Można też zwrócić całość zestawu. Jeżeli warunki promocji po zwrocie jednego z produktów nie będą zachowane, wówczas nastąpi konieczność uregulowania różnicy wynikającej z anulowania promocji za produkt promocyjny.
Przykład 1: Drukarka etykiet z zestawem eksploatacji taniej o 15%. Niższa cena promocji przewidziana jest wyłącznie w zestawie z drukarką. Decydując się na zwrot drukarki, warunek promocji zostaje anulowany i kwota zwrotu za drukarkę może być pomniejszona o 15%. Można też zwrócić cały zestaw wówczas do zwrotu pozostaje kwota wpłacona wcześniej za dany zestaw.
Przykład 2: Drukarka etykiet + Mini drukarka za 1 zł. Mini drukarka jest dołączana w promocyjnej cenie z konkretną drukarką. Decydując się na zwrot drukarki, warunek promocji zostaje anulowany i kwota za drukarkę etykiet może zostać pomniejszona o wartość Mini drukarki w regularnej ofercie sklepu.
Jak zapakować zwracany produkt.
- Zabezpiecz ruchome elementy produktu np. pokrywa drukarki.
 - Zapakuj produkt wraz akcesoriami do oryginalnego pudełka/opakowania.
 - Nie umieszczaj dodatkowych opisów np. “zwrot” na oryginalnym opakowaniu.
 - Nie naklejaj etykiet bezpośrednio na oryginalne opakowanie.
 - Umieść w dodatkowym kartonie transportowym.
 - Wypełnij wolną przestrzeń np. folią bąbelkową lub innym wypełniaczem.
 - Jeśli to możliwe, owiń karton transportowy folią stretch.
 
Nieodpowiednio zapakowany produkt może być narażony na dodatkowe uszkodzenia w transporcie, co może wpłynąć na decyzję o realizacji zwrotu.
Zwrot pieniędzy.
- Zwrot pieniędzy realizujemy w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki.
 - Zwracamy koszt wysyłki (do wysokości najtańszej opcji dostępnej w naszym cenniku).
 - Zastrzegamy prawo do zmniejszenia wartości zwrotu, jeśli zostaną naruszone zasady zwrotu produktu np. kiedy produkt nie będzie w stanie handlowym.
 
Sposób w jaki zwrócimy Ci pieniądze, jest uzależniony od tego, jak zostało opłacone zamówienie:
- Płatność elektroniczna - zwrot otrzymasz tą samą metodą.
 - Płatność BLIK - zwrot otrzymasz przelewem tradycyjnym na wskazany w formularzu rachunek bankowy.
 - Płatność przy odbiorze (za pobraniem) - zwrot otrzymasz przelewem tradycyjnym na wskazany w formularzu rachunek bankowy.
 - Jeśli zwracasz produkt jako Przedsiębiorca, na podany w zamówieniu adres e-mail, wyślemy fakturę korygującą.
 
Podstawowe informacje.
- Możesz wymienić zakupiony produkt na inny w ciągu 30 dni od daty otrzymania produktu.
 - Produkt, który chcesz wymienić, musi być w stanie handlowym
 - Jeśli produkt, który chcesz wymienić, jest niezgodny z opisem, skorzystaj z procedury reklamacji.
 - Produkt, który chcesz wymienić, możesz wysłać, korzystając z dowolnej firmy kurierskiej.
 - Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem i do punktów odbioru (np. Paczkomat)
 - Nie pokrywamy kosztów za wysyłkę produktu na wymianę oraz kosztów wysyłki wybranego, innego produktu.
 
Produkt, który chcesz wymienić, wyślij na adres sklepu:
					Power Tools Marek Bielesz sp. k.
					ul. Bielska 210, brama nr 5
					43-400 Cieszyn
					
Twoje prawa:
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta oraz UOKiK po otrzymaniu produktu możesz sprawdzić czy jest kompletny,czy nie posiada wad, jest zgodny z opisem, oraz jego funkcjonowanie, zachowując prawo do wymiany.
Jak dokonać wymiany.
- Wypełnij formularz wymiany.
 - Wyślij zdjęcie/skan lub załącz wszystkie informacje z formularza w treści wiadomości e-mail na reklamacje@strefadrukarek.pl.*
 - Dołącz wypełniony formularz do przesyłki
 - Zapakuj produkt zgodnie z wytycznymi.
 - Wyślij przesyłkę na adres sklepu.
 - Oczekuj na kontakt BOK z potwierdzeniem realizacji wymiany
 
*Nie jest to obowiązkowe, jednak znacznie przyspieszy całą procedurę wymiany.
- Zabezpiecz ruchome elementy produktu np. pokrywa drukarki.
 - Zapakuj produkt wraz akcesoriami do oryginalnego pudełka/opakowania.
 - Nie umieszczaj dodatkowych opisów np. “zwrot” na oryginalnym opakowaniu.
 - Nie naklejaj etykiet bezpośrednio na oryginalne opakowanie.
 - Umieść w dodatkowym kartonie transportowym.
 - Wypełnij wolną przestrzeń np. folią bąbelkową lub innym wypełniaczem.
 - Jeśli to możliwe, owiń karton transportowy folią stretch.
 
Nieodpowiednio zapakowany produkt może być narażony na dodatkowe uszkodzenia w transporcie, co może wpłynąć na decyzję wymianie produktu.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące tej procedury, prosimy o kontakt z BOK. Chętnie pomożemy w wyborze innego produktu oraz przeprowadzimy Cię przez proces wymiany.
Reklamacja u gwaranta - najszybszy (rekomendowany) sposób.
W przypadku produktów objętych gwarancją producenta, poniżej znajdziesz instrukcje dla poszczególnych marek.
Zalecamy zapoznanie się z warunkami gwarancji dostępnymi w instrukcji obsługi, którą otrzymałeś wraz z produktem. Dodatkowo, informacja o długości gwarancji jest dostępna na każdej karcie produktu w specyfikacji.
Reklamacje produktów u producenta Brother
- Skontaktuj się ze wsparciem serwisowym pod numerem telefonu 801 333 803 lub 22 500 94 94, w godzinach 9.00 - 17.00 lub skorzystaj z formularza.
 
Reklamacje składane w ramach gwarancji obsługuje autoryzowany serwis door-to-door - BLASC SP. Z O.O. Nie ponosisz dodatkowych kosztów związanych z przesłaniem towaru do serwisu.
Reklamacje produktów u producenta DYMO
- Skontaktuj się z serwisem technicznym pod numerem telefonu 22 306 06 92, w godzinach 9.00 - 17.00 lub skorzystaj z formularza. Dalsze kroki zostaną przedstawione podczas rozmowy telefonicznej.
 
Reklamacje składane w ramach gwarancji obsługuje serwis door-to-door. Nie ponosisz dodatkowych kosztów związanych z przesłaniem towaru do serwisu.
Reklamacje produktów u producenta Epson
- Skontaktuj się z serwisem technicznym pod numerem telefonu 22 295 37 25, w godzinach 9.00 - 18.00 lub skorzystaj z formularza.
 
Reklamacje składane w ramach gwarancji obsługuje serwis door-to-door. Nie ponosisz dodatkowych kosztów związanych z przesłaniem towaru do serwisu.
Reklamacje produktów u producenta HDWR
- Wyślij zgłoszenie do serwisu technicznego HDWR na adres e-mail: serwis@hdwr.pl lub skorzystaj z formularza.
 - Kompletny produkt wyślij do serwisu HDWR na adres:
 
HDWR Global sp. z o.o.
ul. Dmowskiego 28
63-000 Środa Wielkopolska
Reklamacje produktów u producentów: AIMO, specmark, Zebra, GoDEX, NewLand, TOWA, Phomemo
- Skontaktuj się z serwisem technicznym pod numerem telefonu 33 482 49 01, w godzinach 9.00 - 17.00.
 - Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, możesz złożyć wniosek reklamacyjny bezpośrednio z poziomu swojego konta klienta. Tam również będzie widoczny bieżący status złożonych reklamacji.
 - model drukarki
 - numer seryjny
 - rodzaj usterki
 - opis usterki
 - adres dostawy/odbioru urządzenia
 - typ zgłoszenia (gwarancyjne/pogwarancyjne)
 - dane osoby do kontkatu (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail)
 
W treści zgłoszenia uwzględnij:
Reklamacje składane w ramach gwarancji obsługuje serwis door-to-door. Nie ponosisz dodatkowych kosztów związanych z przesłaniem towaru do serwisu.
- Zabezpiecz ruchome elementy produktu np. pokrywa drukarki.
 - Zapakuj produkt wraz akcesoriami do oryginalnego pudełka/opakowania.
 - Nie umieszczaj dodatkowych opisów np. “zwrot” na oryginalnym opakowaniu.
 - Nie naklejaj etykiet bezpośrednio na oryginalne opakowanie.
 - Umieść w dodatkowym kartonie transportowym.
 - Wypełnij wolną przestrzeń np. folią bąbelkową lub innym wypełniaczem.
 - Jeśli to możliwe, owiń karton transportowy folią stretch.
 
Nieodpowiednio zapakowany produkt może być narażony na dodatkowe uszkodzenia w transporcie, co może wpłynąć na decyzję o uznaniu reklamacji.
Reklamacja u gwaranta realizowana przez sprzedawcę.
W przypadku produktów objętych gwarancją producenta, nasza firma oferuje pomoc w realizacji praw z niej wynikających. Nie ponosisz kosztów związanych z wysyłką produktu do sprzedawcy. Pamiętaj, że sklep strefadrukarek.pl nie jest gwarantem, a jedynie pośredniczy w przekazywaniu produktów do odpowiednich serwisów gwarancyjnych.
Ta forma jest zdecydowanie dłuższa, dlatego szanując Twój czas, rekomendujemy zawsze zgłoszenie bezpośrednio do producenta.
Jak zgłosić reklamację.
- Wyślij zgłoszenie na adres mailowy: reklamacje@strefadrukarek.pl
 - model drukarki
 - numer seryjny
 - rodzaj usterki
 - opis usterki
 - adres dostawy/odbioru urządzenia
 - typ zgłoszenia (gwarancyjne/pogwarancyjne)
 - dane osoby do kontkatu (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail)
 - Wyślij produkt na adres sklepu:
 - Oczekuj na informacje
 
W treści zgłoszenia uwzględnij:
Strefadrukarek.pl
ul. Bielska 210, magazyn brama nr 5
43-400 Cieszyn
W ciągu 14 dni od otrzymania reklamacji, poinformujemy Cię o jej statusie i dalszych krokach. W tym czasie nasz serwis przeprowadzi diagnostykę Twojego produktu.
- Zabezpiecz ruchome elementy produktu np. pokrywa drukarki.
 - Zapakuj produkt wraz akcesoriami do oryginalnego pudełka/opakowania.
 - Nie umieszczaj dodatkowych opisów np. “zwrot” na oryginalnym opakowaniu.
 - Nie naklejaj etykiet bezpośrednio na oryginalne opakowanie.
 - Umieść w dodatkowym kartonie transportowym.
 - Wypełnij wolną przestrzeń np. folią bąbelkową lub innym wypełniaczem.
 - Jeśli to możliwe, owiń karton transportowy folią stretch.
 
Nieodpowiednio zapakowany produkt może być narażony na dodatkowe uszkodzenia w transporcie, co może wpłynąć na decyzję o uznaniu reklamacji.
Reklamacje z tytułu braku zgodności towaru z umową i rękojmi
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o prawach konsumenta oraz Kodeksu cywilnego, masz prawo zgłosić reklamację zarówno na podstawie braku zgodności towaru z umową (dla umów zawartych po 1 stycznia 2023 r.), jak i na podstawie rękojmi (dla umów zawartych przed tą datą). Skorzystaj z formularza reklamacji.
Twoje prawa jako klienta:
- Reklamacja z tytułu rękojmi (dla zakupów do 31 grudnia 2022):
 - Reklamacja z tytułu braku zgodności towaru z umową (dla zakupów od 1 stycznia 2023):
 - naprawa produktu
 - wymiana na nowy produkt
 - bbniżenie ceny
 - zwrot pieniędzy
 
Możesz zgłosić reklamację, jeśli produkt jest wadliwy (np. ma wady fizyczne lub prawne). Masz prawo do reklamacji w ciągu 2 lat od daty zakupu.
Możesz zgłosić reklamację, jeśli produkt nie spełnia umówionych cech lub nie nadaje się do zadeklarowanego użytku. Przysługuje Ci prawo do reklamacji w ciągu 2 lat od otrzymania produktu.
Opcje rozwiązania reklamacji:
Nasze obowiązki jako sprzedawcy:
- Przyjęcie zgłoszenia reklamacyjnego:
 - potwierdzamy przyjęcie zgłoszenia reklamacyjnego
 - weryfikujemy załączone dokumenty (paragon, faktura, formularz reklamacji)
 - Rozpatrzenie reklamacji:
 - Rozpatrujemy reklamację w ciągu 14 dni kalendarzowych. Jeśli do tego czasu nie dostaniesz odpowiedzi, uznaje się, że reklamacja została uwzględniona.
 - Realizacja wybranej opcji:
 - jeśli reklamacja jest zasadna, realizujemy wybrane przez Ciebie rozwiązanie
 
Jak zgłosić reklamację.
- Wyślij zgłoszenie reklamacyjne na adres e-mail: reklamacje@strefadrukarek.pl
 - Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, możesz złożyć wniosek reklamacyjny bezpośrednio z poziomu swojego konta klienta. Tam również będzie widoczny bieżący status złożonych reklamacji.
 
- Zabezpiecz ruchome elementy produktu np. pokrywa drukarki.
 - Zapakuj produkt wraz akcesoriami do oryginalnego pudełka/opakowania.
 - Nie umieszczaj dodatkowych opisów np. “zwrot” na oryginalnym opakowaniu.
 - Nie naklejaj etykiet bezpośrednio na oryginalne opakowanie.
 - Umieść w dodatkowym kartonie transportowym.
 - Wypełnij wolną przestrzeń np. folią bąbelkową lub innym wypełniaczem.
 - Jeśli to możliwe, owiń karton transportowy folią stretch.
 
Nieodpowiednio zapakowany produkt może być narażony na dodatkowe uszkodzenia w transporcie, co może wpłynąć na decyzję o uznaniu reklamacji.
Koszty związane z reklamacją.
Koszty wysyłki wadliwego produktu do nas oraz ewentualnej wysyłki naprawionego/wymienionego produktu do Ciebie pokrywa sklep StrefaDrukarek.pl.