Zauważyłeś, że sklepy internetowe po pandemii Covid-19 rozpoczęły zupełnie nową erę w handlu? E-commerce rządzi, a przy okazji odchodzi od półśrodków i chałupniczych metod. Dotyczy to również pakowania i adresowania przesyłek – przy zwiększonych obrotach każda oszczędność czasu przygotowania paczki przekłada się na większe obroty. Jesteś gotowy, by przestawić się na nowe, profesjonalne metody? Sprawdź, dlaczego nie stać Cię na połowiczne rozwiązania i przygotuj się do prawdziwej ofensywy w sprzedaży online.

Dlaczego drukarki do etykiet? Porównajmy je z działaniem tradycyjnego sprzętu.

Obsługa zwiększonego ruchu wymaga specjalnych działań. Jednym z najważniejszych jest sposób znakowania przesyłek. Etykiety na rolce do drukarki etykiet to najprostsza droga do usprawnienia obsługi zamówień. Alternatywne sposoby, jak:

  • drukowanie na samoprzylepnych etykietach A4 do zwykłej drukarki
  • druk na czystej kartce i przymocowywanie opisu zawartości, nazwy nadawcy i adresu odbiorcy zwykłą taśmą klejącą
  • korzystanie z tzw. kangurów, czyli foliowych kopert do znakowania przesyłek kurierskich

tylko z pozoru mogą konkurować z etykietą z profesjonalnej drukarki.

Drukowanie z rolki – kilka powodów, dla których nie możesz przegapić tego rozwiązania.

Kalkulując koszty zawsze zaczynamy od konkretnych wyliczeń. W opakowaniu etykiet A4 w cenie 33 zł mieści się 100 arkuszy. Z jednego wychodzą 4 etykiety, więc po doliczeniu kosztów eksploatacji (toner lub tusz) na jedną etykietę przypada 17 groszy. Oryginalna rolka Brother DK-11247 jest dość droga (152 zł), więc w ten sposób nie uzyskamy konkurencyjnego rozwiązania (76 gr za etykietę). Jednak inaczej wygląda to z oferowanymi w naszym sklepie materiałami do drukarki Brother QL-1100 oraz QL-1110NWB. Cena rolki doskonałej jakości to 37 zł, więc przy braku dodatkowych kosztów (druk termiczny, jaki wykorzystuje drukarka do etykiet, odbywa się bez konieczności uzupełniania materiałów eksploatacyjnych) wychodzi 18 gr za etykietę

Czas to pieniądz. Etykiety na rolce to czysta oszczędność!

Jednak oszczędności to nie tylko sprawa finansów. Sprzęt do etykietowania obsługuje wygodne formaty, dostosowane do potrzeb nowoczesnej logistyki, a format A4… no cóż, zawsze pozostanie po prostu dużą kartką papieru do podzielenia. W przypadku etykiet A4 drukuje się ich zawsze 4 w jednym arkuszu. Bardzo łatwo o pomyłkę osoby obsługującej zamówienie przy ich naklejaniu. Musi ona zwracać na to szczególną uwagę, czy paczka na pewno trafi do właściwego adresata. W skali miesiąca znacznie wydłuża to czas pracy,. Etykiety z rolki przykleja się po kolei i dużo szybszym tempie. W sklepie online obliczonym na większy obrót to jeden z kluczowych aspektów.

zmartwiony pracownik, etykiety A4

Etykiety na już! Zawsze pod ręką, gotowe do naklejenia.

Trzeba też wziąć pod uwagę, że nie zawsze ilość etykiet będzie podzielna przez cztery i ostatni arkusz nie zostanie w pełni wykorzystany. Załóżmy, że mamy do wydrukowania 17 etykiet kurierskich, w drukarce musimy zatem umieścić 5 arkuszy, co łącznie daje nam 20 etykiet, a więc na ostatnim arkuszu zostanie wydrukowana tylko 1 etykieta, co generuje nam stratę 3 etykiet gdyż nie wykorzystamy ponownie tego arkusza. Pomnóżmy to sobie przez ilość przesyłek w miesiącu… Kolejna sprawa to gotowość do pracy. Drukarka etykiet jest dostępna od zaraz. Gdy do drukowania etykiet używamy zwykłej drukarki, zazwyczaj trzeba wyjąć z niej zwykłe kartki i załadować etykiety A4. Kolejny przykład straty czasu i skupiania się na zbędnych czynnościach, czego współczesny e-commerce nie wybacza.

Zabezpiecz swoją przesyłkę czytelnym wydrukiem.

Gotowy wydruk z drukarki atramentowej czy laserowej mocujemy bez gwarancji zabezpieczenia przed zamoczeniem, wyblaknięciem czy ścieraniem. Niedrogie etykiety A4 to zwykły papier, dlatego do jego zabezpieczenia musimy zastosować różne wynalazki. Często jest to zwykła taśma klejąca lub inny podręczny środek mocujący. Niektórzy wkładają arkusz z wydrukiem do biurowej koszulki lub koperty kurierskiej (dodatkowe koszta!). Nasza etykieta na rolce jest całkowicie odporna na warunki atmosferyczne i mechaniczne zużycie – nie rozmaże się ani nie wyblaknie, zanim nie dotrze do klienta.
Proste porównanie pokazuje, że w sklepie internetowym obliczonym na większy obrót stosowanie etykiet ze zwykłej drukarki generuje duże straty czasu. Przy identycznych kosztach pojedynczej etykiety oznacza to również wymierne straty finansowe. Profesjonalny e-commerce nie może sobie na nie pozwolić.

Drukarki etykiet dla e-commerce - bez tuszu, za to od razu gotowe do użycia.

Podręczne sposoby mogą od biedy sprawdzić się w mikrosklepie online, który wysyła dziennie od 10 do 20 paczek. Powyżej tej ilości zaczyna się proces wymagający dobrze przemyślanej logistyki. Najlepsze, a przy okazji bardzo ekonomiczne rozwiązanie, znacznie usprawniające wysyłkę to drukarki etykiet dedykowane e-commerce. Poza nieporównywalną sprawnością obsługi (wydruk od ręki i błyskawiczne mocowanie) za ich stosowaniem przemawiają niskie koszty eksploatacji. Cena etykiet na rolce jest zbliżona do kosztów samoprzylepnych kartek A4, tymczasem zawsze znajdziemy na niej więcej pojedynczych etykiet. Poza rolką profesjonalne drukarki e-commerce nie wymagają uzupełniania żadnych materiałów eksploatacyjnych: kartridżów, tonerów, pojemników z tuszem, dlatego koszt zakupu urządzenia i etykiet na rolce amortyzuje się dość szybko, znacznie usprawniając i przyspieszając wysyłkę towarów ze sklepu internetowego.

Zanim wybierzesz – sprawdź te parametry.

Czy każda drukarka do etykiet nadaje się do obsługi handlu w sieci? Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na modele dedykowane e-commerce. Charakteryzują się one obsługą format najczęściej używanych podczas wysyłki. Powinny być również w miarę mobilne (dużo zależy od modelu funkcjonowania sklepu) i umożliwić najwygodniejsze połączenie z urządzeniem zewnętrznym. Dlatego podczas wyboru odpowiedniego modelu należy zwrócić uwagę na te parametry:

  • maksymalny rozmiar etykiety (rekomendowany +/- 100mm x 150mm)
  • prędkość wydruku, umożliwiająca szybką pracę
  • rodzaj połączenia (USB, Ethernet, WiFi)

Nasze rekomendacje - Brother QL-1100, Brother QL-1110NWB i DYMO LabelWriter 4XL.

W służbie e-commerce doskonale sprawdzi się wygodna drukarka Brother QL-1100 i jej wydajniejszy wariant Brother QL-1110NWB, które w ciągu minuty mogą wydrukować nawet 69 etykiet w formacie 102x152 mm. Proste w obsłudze, oferują szerokość wydruku do 101 mm (o długości można zadecydować na własną rękę – oba modele posiadają wbudowaną gilotynę). Niewielkie rozmiary i bezprzewodowe łączenie (także ze smartfonem) zapewniają dużą mobilność. Inną propozycją dla handlu w sieci jest Dymo LabelWriter 4XL. Dzięki tej prostej w obsłudze drukarce możemy otrzymać 53 etykiety na minutę, a szerokość wydruku (znakomita jakość) wynosi 104 mm. Z komputerem łączy się przy pomocy USB, obsługuje klasyczny format etykiet 104x159 mm i gwarantuje rozsądne koszty w eksploatacji.