Połączył miłość do psów z pomysłem na biznes.
W 2021 roku założył sklep na Allegro ze smakołykami i akcesoriami dla miłośników czworonogów. Stworzył go z myślą o potrzebach pupili i ich właścicieli, stawiając przy tym pierwsze kroki w świecie sprzedaży internetowej. Filip postanowił podzielić się wiedzą i nabytym już doświadczeniem w sferze budowania sprzedaży online. Zwraca uwagę na to, <a href="../pl/search.html?text=pakiety+e-commerce" target="_blank">w co warto zainwestować na początku tej drogi</a>. Zapraszamy do lektury!
Skąd wziął się pomysł na tę konkretną branżę?
Od zawsze lubiłem psy. Uwielbiam z nimi spędzać czas i wspólnie trenować. Jeśli chodzi o przysmaki, nie przykładałem do nich dużej uwagi, ale podczas szukania pomysłu na biznes zastanawiałem się, czy mogę sprzedawać coś, co będzie mnie interesowało i będzie powiązane z moim hobby. Dodatkowym bodźcem do wejścia w tę branżę była znajomość producentów oraz importerów produktów, które mogłem sprzedawać. Jednak od samego początku szukałem różnych dostawców nowych produktów, aby maksymalnie zwiększać i urozmaicać ofertę. Zawsze staram się szukać i sprzedawać produkty, z których sam jako właściciel psa byłbym zadowolony.
Co klienci mogą znaleźć w Twoim sklepie?
Podstawą mojego sklepu są suszone, naturalne przysmaki dla zwierząt takie jak uszy, tchawice, aorty, skóra itp. Kolejnym filarem są akcesoria szkoleniowe, zabawki, ubranka oraz inne produkty z tej kategorii. Za niedługo w ofercie pojawią się również pasty do wypełniania zabawek typu “kong” i mat do lizania oraz przysmaki szkoleniowe, tzw. “treserki”.
Jak wyglądały początki Twojego biznesu?
Wyzwań była cała masa. Musiałem nauczyć się obsługi sklepu na Allegro oraz wszystkich programów pomagających w realizacji zamówień. Sprzedaż wysyłkową prowadziłem już wcześniej w innej branży, więc z obsługą drukarki etykiet nie miałem już problemów.
Jak wyglądało pakowanie Twoich pierwszych zamówień? Jak wygląda to teraz?
Obecnie pakowanie zamówienia zajmuje mi na pewno dużo mniej czasu, ale to głównie przez doświadczenie i dopracowanie procesu pakowania. Tak jak wspomniałem wcześniej, drukarka etykiet AIMO AM 246S towarzyszyła mi od samego początku tworzenia sklepu na Allegro i była bardzo pomocna.
Mogę przytoczyć tutaj historię, jak raz musiałem wyjechać na kilka dni z mojego miejsca zamieszkania i prowadzenia sklepu. Nie chciałem jednak w tym czasie tracić klientów i przerwać sprzedaży. Spakowałem więc cały samochód produktów w nadziei, że niczego nie zabraknie: towar, akcesoria do pakowania, drukarkę etykiet, zgrzewarkę itd.! Szczęśliwy przyjechałem na miejsce i po wypakowaniu całego sprzętu okazało się, że w całym tym zamieszaniu zapomniałem kabla zasilającego do drukarki etykiet. To były straszne 3 dni. Czas pakowania okropnie się wydłużył przez konieczność drukowania etykiet na zwykłej drukarce atramentowej, a następnie przyklejanie ich taśmą do paczek. Bardzo szybko uświadomiło mi to, że drukarka etykiet to niezastąpione narzędzie w prowadzeniu sprzedaży online.
Czy uważasz, że warto zainwestować w profesjonalny sprzęt usprawniający wysyłkę już na starcie?
Oczywiście, że tak. Po pierwsze, inwestycja na samym początku pozwala na spokojną naukę wdrażanych systemów, a po drugie od samego początku pomaga zaoszczędzić mnóstwo czasu, który możemy poświęcić na doskonalenie ofert oraz szukanie pomysłów na nowe produkty. Bez sensu tracić czas na rzeczy, które nie prowadzą do rozwoju, a tylko zjadają cenny czas.
Gdybyś mógł cofnąć czas, co byś zrobił inaczej na początku?
To co mogłem zrobić na początku lepiej, to stworzyć bardziej pomocne automatyczne akcje na platformie BaseLinker oraz lepiej przygotować się do robienia zdjęć własnych produktów.
Jeśli jesteś miłośnikiem psów, koniecznie sprawdź ofertę Filipa na Allegro PsieSnaki. Natomiast jeśli zaczynasz swoją przygodę z e-commerce lub szukasz rozwiązania, które usprawnią realizację zamówień w Twoim sklepie internetowym, sprawdź nasze pakiety dla e-commerce i wybierz zestaw dopasowany do Twoich potrzeb.