Słodkie marzenia przekształciła w lokalny biznes, a tym, co pomogło jej rozwinąć sklep internetowy, była pandemia. CandyWorld na swoim TikToku pokazuje kulisy pracy karmelarza, a jej filmiki regularnie ogląda prawie milion użytkowników. Jeśli masz apetyt nie tylko na słodycze, ale także na własny biznes e-commerce, koniecznie przeczytaj pierwszy wywiad z naszej nowej serii #KobietySukcesuEcommerce!

Dlaczego zdecydowałaś się założyć swój mały biznes?

Nasza manufaktura powstała 7 lat temu. Od zawsze kochałam słodycze, nie chciałam już pracować na etacie. I tak w skrócie powstał pomysł na założenie słodkiej działalności. Dzisiaj już mam własną pracownię, w której nie tylko tworzę różnego typu słodkości, ale także prowadzę warsztaty dla najmłodszych i nie tylko.

CandyWorld pakująca zamówienie

Czy wcześniej myślałaś o prowadzeniu sklepu e-commerce, czy jego powstanie narodziło się spontanicznie?

Na początku Manufaktura działała lokalnie. Pomysł na stronę siedział mi w głowie bardzo długo. Sklep internetowy zaczęłam tworzyć pod koniec 2019 roku, ale brakowało mi motywacji do jego dokończenia. Kto by pomyślał, że motywacją, która popchnie mnie do działania, zostanie… pandemia. I tak oto w marcu 2020, kiedy nie było możliwości spotkań na żywo z klientami, przyjęliśmy pierwsze zamówienie na candyworld.pl.

Jakie są najtrudniejsze wyzwania, z którymi musisz się mierzyć, prowadząc swój e-commerce? Jak sobie z nimi radzisz?

Stronę stworzyłam w większości sama i na początku miałam trudności ze zwykłą obsługą zamówień. Na szczęście w internecie jest mnóstwo poradników i dzięki nim dowiedziałam się, jak tym zarządzać. W ciągu dwóch lat prowadzenia sklepu internetowego nauczyłam się, że to, co dla mnie jest domyślne i proste do znalezienia, dla klientów może być trudne. Dlatego teraz staram się słuchać uwag i cały czas aktualizować stronę, aby zakupy u nas były wygodne i intuicyjne dla każdego.

Jak pakowałaś swoje pierwsze zamówienia, a jak robisz to teraz?

Pakując nasze pierwsze paczki, drukowaliśmy etykiety na kartce i wycinałyśmy je nożyczkami. Do paczki przyklejałyśmy je najzwyklejszą taśmą klejącą. :) Na szczęście teraz mamy etykieciarkę i pakowanie stało się prostsze i zdecydowanie szybsze.

Drukarka etykit kurierskim BeMark AM246s

Jak wygląda Twoja przestrzeń, gdzie trzymasz swoje produkty? Czy są jakoś specjalnie opisane lub zorganizowane, by przyspieszyć kompletowanie i pakowanie zamówień?

Cukierki wieszamy na hakach, które podpisujemy smakami. Lizaki też dzielimy według smaków i wkładamy do podpisanych wiaderek.

Bez jakiego narzędzia nie wyobrażasz sobie codziennego realizowania zamówień?

Laptop, drukarka, etykieciarka i telefon — bez tych urządzeń nie wyobrażam sobie mojej pracy.

Jak widzisz, do rozpoczęcia własnego biznesu e-commerce potrzeba nie tylko chęci do działania, ale także odpowiedniego sprzętu. Jeśli Ty też chcesz zacząć sprzedawać w Internecie, sprawdź nasz pakiet E-commerce Economy Pack, w którym znajdziesz wszystkie niezbędne narzędzia do realizacji pierwszych zamówień.

Pakiet na start dla ecommerce