Etykiety cenowe dla branży FMCG. Case study Grupy Żywiec

Jak zoptymalizowaliśmy pracę przedstawicieli handlowych Grupy Żywiec, wdrażając przenośną mini drukarkę oraz dostosowaną aplikację mobilną.
Klient

Grupa Żywiec to jedna z największych firm w branży piwowarskiej, w której historia spotyka się ze współczesnością, a tradycyjne metody warzenia łączone są z nowoczesnymi technologiami – po to, by oferować piwa najwyżej jakości. Grupa Żywiec będąc częścią globalnej Grupy Heineken, kontynuuje ponad 160-letnią tradycję warzenia piwa. Żywiec, Heineken, Desperados, Warka, Tatra i wiele innych, to najpopularniejsze i najsilniejsze marki w Polsce, które budują społeczności i rozwijają odpowiedzialną kulturę picia piwa. Poprzez innowacje odważnie wychodzą poza klasyczną sztukę piwowarską, zachęcając do odkrywania nowych smaków. Inwestują w nowoczesne technologie i łączą siły z partnerami, aby warzyć lepszy świat, w którym odpowiedzialność i troska o planetę umożliwią zrównoważony rozwój.
Potrzeba
Grupa Żywiec zgłosiła się do nas z potrzebą lepszej komunikacji ceny dla konsumentów w punkcie sprzedaży poprzez automatyzację, standaryzację i digitalizację obecnego procesu i narzędzi.

Zakres projektu
Naszym zadaniem było przygotowanie zestawów składających się z bezprzewodowej drukarki etykiet oraz prostej aplikacji mobilnej na telefon, które spełnią oczekiwania kilkuset przedstawicieli handlowych oraz będą spełniać wymagania techniczne i normy bezpieczeństwa rozwiązań IT Klienta. Dodatkowym wymaganiem była możliwość drukowania etykiet w przypadku braku dostępu do Internetu.


Realizacja i rezultat
W efekcie przeprowadzania analizy procesów i potrzeb Klienta zdecydowaliśmy się na wdrożenie zestawów składających się z przenośnej mini drukarki oraz dostosowanej aplikacji mobilnej. Dzięki temu każdy przedstawiciel handlowy może szybko wydrukować cenówki bezpośrednio w punktach sprzedaży.


Jak wygląda praca z drukarką na co dzień
Komentarz Klienta
Projekt był bardzo interesujący i wyglądał na dość prosty na początku. Mieliśmy dobrze opisane wymagania biznesowe. Wystarczyło znaleźć odpowiedniego dostawcę sprzętu i oprogramowanie, z którym będzie współpracować. Jednakże wysokie standardy bezpieczeństwa, przygotowanie nowego procesu i modelu wsparcia, sprawiły, że pojawiły się wyzwania. Na szczęście dobra współpraca z firmą strefadrukarek.pl oraz wzajemne zaufanie sprawiło, że projekt wystartował na czas oraz w założonym budżecie. Badanie satysfakcji użytkowników potwierdziło wysoką wartość dla nowych użytkowników, a nowe etykiety „cieszą oko” w punktach sprzedaży naszych produktów.
Robert Jesionowski
IT Business Relationship Manager Commerce, Grupa Żywiec
Podsumowanie
Często specyfika działalności wymusza na nas nieszablonowe podejście, aby uzyskać oczekiwane rezultaty i w pełni sprostać wymaganiom Klienta. Tak też było w tym przypadku. Finalnie był to naprawdę ciekawy projekt, który zakończył się pełnym sukcesem dla obu stron. Osiąganie wspólnych celów to najwyższy priorytet w strefadrukarek.pl.
Marek Bielesz
CEO streafdrukarek.pl