Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Etykiety cenowe dla branży FMCG. Case study Grupy Żywiec

2025-02-05
Etykiety cenowe dla branży FMCG. Case study Grupy Żywiec

Jak zoptymalizowaliśmy pracę przedstawicieli handlowych Grupy Żywiec, wdrażając przenośną mini drukarkę oraz dostosowaną aplikację mobilną.

Klient

logotyp Grupa Żywiec

Grupa Żywiec to jedna z największych firm w branży piwowarskiej, w której historia spotyka się ze współczesnością, a tradycyjne metody warzenia łączone są z nowoczesnymi technologiami – po to, by oferować piwa najwyżej jakości. Grupa Żywiec będąc częścią globalnej Grupy Heineken, kontynuuje ponad 160-letnią tradycję warzenia piwa. Żywiec, Heineken, Desperados, Warka, Tatra i wiele innych, to najpopularniejsze i najsilniejsze marki w Polsce, które budują społeczności i rozwijają odpowiedzialną kulturę picia piwa. Poprzez innowacje odważnie wychodzą poza klasyczną sztukę piwowarską, zachęcając do odkrywania nowych smaków. Inwestują w nowoczesne technologie i łączą siły z partnerami, aby warzyć lepszy świat, w którym odpowiedzialność i troska o planetę umożliwią zrównoważony rozwój.

Potrzeba

Grupa Żywiec zgłosiła się do nas z potrzebą lepszej komunikacji ceny dla konsumentów w punkcie sprzedaży poprzez automatyzację, standaryzację i digitalizację obecnego procesu i narzędzi.

Kartonik na etykietę cenową

Zakres projektu

Naszym zadaniem było przygotowanie zestawów składających się z bezprzewodowej drukarki etykiet oraz prostej aplikacji mobilnej na telefon, które spełnią oczekiwania kilkuset przedstawicieli handlowych oraz będą spełniać wymagania techniczne i normy bezpieczeństwa rozwiązań IT Klienta. Dodatkowym wymaganiem była możliwość drukowania etykiet w przypadku braku dostępu do Internetu.


Aplikacja z etykietami cenowymi
Mini drukarka z drukowaną etykietą cenową

Realizacja i rezultat

W efekcie przeprowadzania analizy procesów i potrzeb Klienta zdecydowaliśmy się na wdrożenie zestawów składających się z przenośnej mini drukarki oraz dostosowanej aplikacji mobilnej. Dzięki temu każdy przedstawiciel handlowy może szybko wydrukować cenówki bezpośrednio w punktach sprzedaży.


Efekt przed - etykiety namalowane na kartonikach
Efekt po - etykieta cenowa wydrukowana z przenośnej mini drukarki

Jak wygląda praca z drukarką na co dzień

Komentarz Klienta

Projekt był bardzo interesujący i wyglądał na dość prosty na początku. Mieliśmy dobrze opisane wymagania biznesowe. Wystarczyło znaleźć odpowiedniego dostawcę sprzętu i oprogramowanie, z którym będzie współpracować. Jednakże wysokie standardy bezpieczeństwa, przygotowanie nowego procesu i modelu wsparcia, sprawiły, że pojawiły się wyzwania. Na szczęście dobra współpraca z firmą strefadrukarek.pl oraz wzajemne zaufanie sprawiło, że projekt wystartował na czas oraz w założonym budżecie. Badanie satysfakcji użytkowników potwierdziło wysoką wartość dla nowych użytkowników, a nowe etykiety „cieszą oko” w punktach sprzedaży naszych produktów.

Robert Jesionowski

IT Business Relationship Manager Commerce, Grupa Żywiec

Podsumowanie

Często specyfika działalności wymusza na nas nieszablonowe podejście, aby uzyskać oczekiwane rezultaty i w pełni sprostać wymaganiom Klienta. Tak też było w tym przypadku. Finalnie był to naprawdę ciekawy projekt, który zakończył się pełnym sukcesem dla obu stron. Osiąganie wspólnych celów to najwyższy priorytet w strefadrukarek.pl.

Marek Bielesz

CEO streafdrukarek.pl

Pokaż więcej wpisów z Luty 2025
pixel