Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową
PLN

Jak przygotować sklep e-commerce na Black Friday?

2022-11-08
Jak przygotować sklep e-commerce na Black Friday?

<p class="p_blog">Czarny Piątek to dzień wielkich wyprzedaży, który dotarł do naszego kraju zza oceanu, a konkretnie ze Stanów Zjednoczonych. W pierwotnych założeniach wiązał się z dużymi promocjami i wietrzeniem magazynów w centrach handlowych. Sklepy internetowe natomiast zaczęły przygotowywać specjalne okazje dla swoich klientów i tak powstał Cyber Monday. Jednak właściciele e-commerce szybko zorientowali się, że nie warto czekać na swoją kolej do poniedziałku, gdy klienci szturmują sklepy stacjonarne. Zaczęli więc uruchamiać swoje akcje promocyjne w ten kulminacyjny punkt handlowy w roku, który od kilku lat rozszerza się na cały tydzień okazji zakupowych—<strong>Black Week</strong>.</p>

Black Friday. Zakupowe święto w e-commerce

Czarny Piątek to dzień wielkich wyprzedaży, który dotarł do naszego kraju zza oceanu, a konkretnie ze Stanów Zjednoczonych. W pierwotnych założeniach wiązał się z dużymi promocjami i wietrzeniem magazynów w centrach handlowych. Sklepy internetowe natomiast zaczęły przygotowywać specjalne okazje dla swoich klientów i tak powstał Cyber Monday. Jednak właściciele e-commerce szybko zorientowali się, że nie warto czekać na swoją kolej do poniedziałku, gdy klienci szturmują sklepy stacjonarne. Zaczęli więc uruchamiać swoje akcje promocyjne w ten kulminacyjny punkt handlowy w roku, który od kilku lat rozszerza się na cały tydzień okazji zakupowych—Black Week.

Jeśli więc jeszcze nie masz zaplanowanych działań na Black Friday w swoim sklepie internetowym, początek listopada to ostatni moment, aby przygotować specjalne okazje dla swoich klientów i tym samym zwiększyć średnią wartość zamówień w miesiącu. Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Nic się nie martw, mamy dla Ciebie kilka wskazówek na to, jak przygotować Twój e-commerce do najważniejszego tygodnia w całym roku.

Jak nie trafić na listę Fake Friday

Nie oszukujmy się, podczas tego święta konsumpcjonizmu klienci oczekują większych rabatów niż podczas zwykłych promocji w ciągu roku. Co więc zrobić, jeśli marża produktów w Twoim sklepie nie pozwala na przyciągnięcie uwagi klientów wysokimi rabatami?


Przede wszystkim trzeba mierzyć siły na zamiary. Duże rabaty, to niższe marże. Organizowanie akcji promocyjnej, na której nie zarobisz, mija się z celem. Może i obrót będzie większy, jednak i tak już mały zysk, który jest wynikiem niższej marży, zostanie pochłonięty przez koszty reklamy.

Zdecydowanie odradzamy nieuczciwe praktyki jak na przykład sztuczne podnoszenie cen, aby udzielić “dużych rabatów”, po którym cena końcowa będzie wyższa od ceny pierwotnej. To prosta droga, żeby znaleźć się na tzw. liście Fake Friday z łatką oszusta. Takie praktyki doprowadziły do tego, że klienci nie rzucają się bezmyślnie na slogany “rabaty -70%”, wręcz przeciwnie. Wiedząc, że co roku nieuczciwi właściciele sklepów i działy marketingu stosują różne matematyczne sztuczki, aby przyciągnąć do siebie klientów pozornymi obniżkami, zaczynają nabierać podejrzeń i nie są skłonni tak łatwo podjąć decyzji zakupowej.

Poza tym klienci, którzy tylko uganiają się za wyższymi rabatami, nigdy nie będą lojalnymi klientami, a to właśnie lojalni klienci mają największy wpływ na zyski. Pamiętaj o zasadzie Pareta: “80% zysków generuje 20% klientów”.

Jeśli nie rabaty, to co?

Dobrym pomysłem jest stworzenie atrakcyjnych zestawów produktów, które na co dzień nie są dostępne w regularnej ofercie, np.:

  1. Darmowy prezent, który jest komplementarny do głównego produktu.
  2. Darmowa usługa związana z produktem.
  3. Pakiety typu "kup 3 w cenie 2".
  4. Zestawy produkt + eksploatacja.

Możliwości jest bardzo wiele w każdej branży. Może jest to trudniejsze, niż kampania typu “-70% na wszystko”, jednak wysiłek zwróci się nam w postaci koszyków o dużo wyższych wartościach.

Nie rób jednak zbyt skomplikowanych promocji. Pamiętaj, że Black Week to okres, w którym klienci kupują w sposób emocjonalny bardziej niż zwykle. Nie będą się zagłębiać w zawiłe regulaminy promocji. Jeśli w ułamku sekundy nie przekonasz ich swoją ofertą, uciekną do konkurencji.

Jak usprawnić proces realizacji zamówień w sklepie internetowym?

Listopad i grudzień to wyjątkowy okres, w którym jest dużo więcej zamówień niż zwykle. Black Friday, Black Week, po drodze jeszcze Dzień Darmowej Dostawy, święta i noworoczne wyprzedaże. Jak utrzymać szybki czas realizacji zamówień przy jednoczesnym wzroście sprzedaży?

Jako praktycy sprzedaży internetowej doskonale wiemy, że aby maksymalizować zyski w e-commerce, trzeba postawić na automatyzację procesów. Oczywiście doświadczony i zaangażowany zespół jest bardzo ważny, jednak trzeba go wyposażyć w odpowiednie narzędzia, które pozwolą na sprawną realizację rosnącej ilości zamówień.

Dlatego na bazie własnych doświadczeń i historii naszych klientów, przygotowaliśmy specjalne zestawy produktów i usług, które są niezbędne w prowadzeniu sklepu internetowego zarówno tego początkującego, jak i bardziej zaawansowanego.

Pakiety, które przygotowaliśmy, pomogą Ci przyspieszyć wysyłkę zamówień. Dzięki nim zyskasz nie tylko cenny czas, który wykorzystasz na wysyłkę paczek i rozwój firmy, ale również wsparcie doświadczonych specjalistów w konfiguracji i obsługi uzyskanego sprzętu. Zainteresowany? Kliknij i sprawdź, który pakiet pomoże Ci w realizacji zamówień.

Pokaż więcej wpisów z Listopad 2022
pixel